sobota 25. ledna 2014

Napapiirin sankarit aneb finská komedie


Proč jsem si vybrala zrovna tenhle film ke zhlédnutí? Před pár měsíci jsem viděla úžasnou finskou komedii 3Simoa, a tak jsem měla chuť zkusit nějakou další komedii ze severu a přesvědčit se, jestli finské komedie jsou to pravé ořechové pro mě.

Zápletka filmu Napapiirin sankarit (anglicky Lapland Oddysey, správně to můžeme přeložit jako Hrdinové polárního kruhu) je velmi jednoduchá. Inari chce po svém příteli (Janne), aby jí do rána koupil digibox, jinak se s ním rozejde. Janne se svýma dvěma kamarádama se tedy v noci vydává na cestu opuštěnou finskou krajinou směrem do Rovaniemi, kde chce digibox koupit. Nemá však peníze, tak si je musí obstarat. Po cestě se jim přihodí mnoho věcí.


Od filmu jsem očekávala docela dost, a jak to tak bývá, zklamání mě neminulo. Čekala jsem komedii, ve které se budu smát od začátku až do konce, ale po první půlhodině jsem si říkala, na co se to proboha koukám. Smích žádný, jen ta finština a zasněžená krajina mě přinutily dívat se dál. Potom už byl film o něco zajímavější, tedy pár scének hodných k pousmání či lehkému zasmání se objevilo. Konečně ;) A závěr filmu byl nečekaný, takže tím si to u mě tahle komedie trochu vylepšila.

Ač tedy po filmové stránce poněkud zklamána, alespoň v něčem ten film byl krásný. Krutá a nespoutaná laponská krajina, celá pokrytá sněhem. Dokonce se ve filmu objevila i polární záře :)


Žádné komentáře:

Okomentovat