neděle 28. prosince 2014

Přečtené knihy v roce 2014

Seznam knížek, které jsem letos přečetla (na některé jsem možná zapomněla, některé jsem třeba četla už předloni, protože kdo si to má pamatovat, kdy jakou knihu četl, že? :) a popis toho, co mě na nich (ne)zaujalo. Nebudu sem psát jejich děj, který si můžete přečíst jinde (a který si třeba ani nepamatuji :).

Camilla Läckberg - Ledová princezna, Kazatel, Kameník

Tyhle knihy jsem četla začátkem letošní zimy, tudíž mi toho v paměti po nich moc nezůstalo. Jedno vím jistě: napínavé čtení s dobrým dějem, určitě si od autorky přečtu další knížky.

Johan Theorin - Echoes from the Dead

První kniha, kterou jsem do Johana Theorina četla. Ale nadvakrát, jednou jsem ji začala číst a odložila, po několika měsících jsem ji začala číst znovu od začátku a tentokrát konečně dočetla. Napínavé, pěkná atmosféra a popisy, v angličtině se to četlo dobře :)

Jane Austen - Pýcha a předsudek

Knihu jsem nedočetla. Příběh mě totiž vůbec nezaujal, byla jsem téměř v půlce (40 %) a pořád se tam nic neudálo. Tak jsem to vzdala, i když je to klasika. Pro milovníky děje nedoporučuji.

Christopher Paolini - Eragon, Eldest

Když mě napadlo, že jsem nikdy nečetla Eragona, říkala jsem si, že je to vážný nedostatek, a tak jsem si ho přečetla. Ideální kniha pro ponoření se do úplně jiného světa. Napínavé, dobrodružné, další díly už na mě čekají :)

Agatha Christie - Destination Inconnue

Knížek od Agathy jsem přečetla jen pár, ale tuhle můžu rozhodně zařadit mezi ty nejlepší. Zaujal mě zajímavý příběh, nevěděla jsem, co se bude dál dít. Ostatní autorčiny detektivky mi přišly méně napínavé. I ve francouzštině jsem to zvládla a příběh pochopila, i když jsem někdy nerozuměla celým větám :)

Samantha Shannonová - Kostičas

Napínavá, dobrodružná kniha s orwellovskou tematikou, což mám ráda. Zvláštní nový svět, ve kterém se člověk ze začátku ztrácí. Přesto skvělá knížka.

Alberto Martini - Zatímco spíš

Zajímavý příběh psaný z pohledu pachatele. Několik dní, týdnů po přečtení jsem jela pryč. A když jsem v noci slyšela, jak do pokoje někdo jde, hned mě napadlo, že je to někdo cizí a něco nám chce udělat. Ale samozřejmě to nikdo cizí nebyl.

Erik Axl Sund - Vraní dívka

Detektivka, která je jazykově velmi dobře napsaná. Příběh nepředvídatelný, nečekané zvraty v ději a hlavně ke konci nehorázně napínavé. Není dobrý nápad číst před spaním. Pak jsem celou dobu přemýšlela, jak je možné, že je člověk schopen takových věcí? Proč ale zabít zvíře či hmyz považujeme za přijatelné, ačkoliv je to také živá bytost? U této knihy si říkám, že patří mezi jedny z nejlépe napsaných, které jsem kdy četla, ale zároveň je to kniha, ke které se nejspíš nebudu vracet kvůli tomu, co je v ní popisováno. Kniha, jejíž styl psaní a napínavost děje se mi líbí. Zároveň ale i kniha, u níž člověk jednoduše nemůže říct, že se mu líbí.





Žádné komentáře:

Okomentovat